شهرری - خیابان صمدی +۹۸۹۱۰۰۱۶۱۱۵۰ +۹۸۹۱۲۸۱۱۰۴۶۲ accandtax.ir@gmail.com شنبه تا پنجشنبه: ۹صبح تا ۱۸عصر

هزینه بهره چیست؟

 

هزینه بهره مبلغی است که یک شرکت در هنگام وام خود از منابعی مانند بانک ها برای خرید ملک یا تجهیزات ، به وام خود می پردازد.

 

هزینه بهره در حسابداری چیست؟

چگونه می توانید هزینه حسابداری را در حسابداری پیدا کنید؟

هزینه بهره چگونه محاسبه می شود؟

 

 

۱. هزینه بهره در حسابداری چیست؟

هزینه بهره عبارت است از کل مبلغی که یک تجارت انباشته می کند (به حساب وام خود در بهره می برد). خلاصه این هزینه وام گرفتن وجوه است. مشاغل وام برای اضافه کردن موجودی ، خرید ملک یا تجهیزات یا پرداخت قبض وام می گیرند.

هزینه بهره مهم است زیرا اگر خیلی زیاد باشد می تواند سود شرکت را کاهش دهد. افزایش نرخ بهره می تواند به مشاغل آسیب برساند ، خصوصاً مشاغل با وام های متعدد یا بیشتر.

با افزایش نرخ بهره ، مشاغل با دارایی بیشتر به سختی برخورد می کنند. به عنوان مثال ، مشاغلی که وام از وسایل نقلیه ، تجهیزات یا املاک وام گرفته اند بیشترین رنج را متحمل می شوند.

گلوب و ایمیل پیشنهاد می کنند که در صورت افزایش نرخ بهره ، با وام خود در مورد برنامه بازپرداخت بدهی خود صحبت کنید. همچنین ممکن است زمان آن باشد که به برنامه تجاری خود نگاه کنید و مطمئن شوید که می تواند افزایش نرخ را در خود جای دهد. در غیر این صورت ، سودآوری و رشد کسب و کار شما می تواند چالش برانگیز باشد.

 

۲. چگونه می توانید هزینه حسابداری را در حسابداری پیدا کنید؟

شما می توانید هزینه سود را در صورت درآمد خود ، گزارش حسابداری مشترک که به راحتی از برنامه حسابداری شما ایجاد می شود ، پیدا کنید . هزینه بهره معمولاً پس از هزینه های عملی در انتهای صورت سود قرار دارد.

گاهی اوقات هزینه بهره مورد خط خود را در صورت درآمد دارد. بارهای دیگر آن را با درآمد بهره و یا درآمد کسب و کار از منابعی مانند حساب بانکی پس انداز خود ترکیب می کند.

اگر درآمد و هزینه بهره با هم ترکیب شوند ، مورد خط را می توان "درآمد بهره - خالص" یا "هزینه بهره - خالص" نامید. از اولی استفاده می شود اگر درآمد بهره بیشتری از هزینه داشته باشد. در صورت استفاده بیشتر از درآمد ، هزینه دوم مورد استفاده قرار می گیرد.

به عنوان مثال ، اگر یک کسب و کار ۱۰۰ دلار به عنوان وام پرداخت می کند و ۱۰ دلار از حساب پس انداز دریافت می کند ، هزینه های بیشتری نسبت به درآمد وجود دارد و آیتم خط می تواند "هزینه بهره - خالص" با ۹۰ دلار باشد.

 

۳. چگونه هزینه بهره محاسبه می شود؟

هزینه بهره با استفاده از فرمول زیر محاسبه می شود:

میانگین مانده بدهی x نرخ بهره

به عنوان مثال ، یک تجارت در اول سپتامبر ۱۰۰۰ دلار وام می گیرد و نرخ سود آن در ماه ۴ درصد در مانده وام است. هزینه بهره برای ماه سپتامبر ۴۰ دلار (۱۰۰۰ دلار در ۴٪) خواهد بود. این تجارت سپس در ۱ اکتبر ۵۰۰ دلار به وام پرداخت می کند. هزینه بهره برای اکتبر ۲۰ دلار (۵۰۰ ۵۰۰ ۴٪) خواهد بود.

گفته می شود ، بهره نیز از مالیات کسر می شود. بیایید بگوییم که یک کسب و کار کل درآمد سالانه قبل از مالیات ۱۰۰۰۰۰ دلار دارد. اگر نرخ مالیات ۳۰٪ باشد ، معمولاً مالک باید ۳۰۰۰۰ دلار مالیات بپردازد. اما اگر در آن سال هزینه ۵۰۰ دلار داشته باشند ، فقط ۲۹۵۰۰ دلار مالیات پرداخت می کنند.

 

سؤالات متداول مربوط به "هزینه بهره در حسابداری چیست؟":

 

تفاوت بین هزینه و بهره قابل پرداخت چیست؟

آیا هزینه بهره یک دارایی است؟

آیا هزینه بهره یک بدهی است یا اعتبار؟

آیا هزینه بهره یک هزینه عملیاتی است؟

 

تفاوت بین هزینه و بهره قابل پرداخت چیست؟

هزینه بهره یک حساب در صورت درآمد یک تجارت است که میزان کل سود ناشی از وام را نشان می دهد.

سود قابل پرداخت ، حسابي در صورت درآمد شركت است كه ميزان بهره مربوط به وام را هنوز پرداخت نشده نشان مي دهد.

 

مثال

یک کسب و کار کوچک نرم افزاری مبتنی بر ابر ، وام ۱۰۰۰۰۰ دلاری را در ۱ ژوئن برای خرید یک فضای اداری جدید برای تیم در حال گسترش خود در نظر می گیرد. این وام ۵٪ در ۳۱ دسامبر به پایان می رسد.

هزینه بهره برای سال ۵۰۰۰ دلار خواهد بود - کل مبلغ تحمل شده. با این حال ، پرداخت ماه دسامبر تا ۱۵ ژانویه سال بعد انجام نمی شود. بنابراین ۴۱۶.۶۷ دلار (۵۰۰۰ دلار / ۱۲ دلار) باید به عنوان بهره قابل پرداخت وارد شود ، زیرا این پول بدهکار است اما هنوز پرداخت نشده است.

 

آیا هزینه بهره یک دارایی است؟

هزینه بهره می تواند هم بدهی باشد و هم دارایی.

بهره پیش پرداخت به عنوان دارایی فعلی ثبت می شود در حالی که بهره که هنوز پرداخت نشده است یک بدهی فعلی است. هر دو مورد این خط را می توان در ترازنامه یافت ، که می تواند از نرم افزار حسابداری شما تولید شود.

 

آیا هزینه بهره یک بدهی است یا اعتبار؟

هزینه بهره یک بدهی است. این امر به این دلیل است که هزینه ها همیشه در حسابداری مورد بحث قرار می گیرند. بدهی ها مانده حساب هزینه بهره را افزایش می دهد. اعتبارات معمولاً متعلق به حساب قابل پرداخت است. هزینه ها فقط در صورت نیاز به تنظیم ، کاهش یا بستن حساب اعتبار می شوند.

مثال ۱

100 دلار سود در وام در دسامبر سال ۲۰۱۷ پرداخت می شود. ورود به مجله ۱۰۰ دلار به عنوان بدهی تحت هزینه بهره و ۱۰۰ دلار اعتبار به پول نقد نشان می دهد ، نشان می دهد که پول نقد پرداخت شده است. پس از آن برای بازتاب پرداخت ، حساب دیگری پرداخت می شود.

مثال ۲

یک کسب و کار کوچک نرم افزاری مبتنی بر ابر ، در تاریخ ۱۵ دسامبر ۲۰۱۷, ۵۰۰۰ دلار برای خرید تجهیزات رایانه جدید وام می گیرد. نرخ سود ۰.۵ درصد مانده وام است که در تاریخ ۱۵ هرم قابل پرداخت است. پرداخت در ۱۵ ژانویه ۲۰۱۸ ۲۵دلار خواهد بود.

این تجارت تا ۳۱دسامبر ۲۵دلار پرداخت نکرده است ، اما نیمی از این هزینه متعلق به دوره حسابداری ۲۰۱۷ است. برای مقابله با این موضوع در پایان سال ، یک ورودی تنظیم کننده نیاز به پرداخت بدهی ۱۲/۵۰ دلار (نیمی از ۲۵دلار) و بهره اعتباری قابل پرداخت ۱۲.۵۰دلار دارد.

 

آیا هزینه بهره یک هزینه عملیاتی است؟

هزینه بهره یک هزینه عملیاتی نیست. هزینه غیر عامل هزینه ای است که مربوط به فعالیت های کلیدی روزانه یک تجارت نباشد. برای مثال هزینه های عملیاتی شامل اجاره ، حقوق و دستمزد یا بازاریابی است.

به عنوان مثال ، یک شرکت بازاریابی رسانه ای اجتماعی کوچک باید به عنوان بخشی از مشاغل خود ، به کارمندان خود بپردازد و هزینه تبلیغات را بپردازد. پرداخت وام مستقیماً بخشی از کار آن نیست. فقط مشاغل مانند بانکها می توانند هزینه بهره را مستقیماً بخشی از عملیات خود در نظر بگیرند.

با گزارش هزینه های بهره به عنوان هزینه غیر عملی ، تجزیه و تحلیل وضعیت مالی یک شرکت نیز آسان تر است. سود با در نظر گرفتن کل هزینه های عملیاتی ابتدا محاسبه می شود. سپس هزینه های غیر عملیاتی کسر می شود که می تواند به سرعت به صاحبان نشان دهد که بدهی چه تاثیری بر سود شرکت آنها دارد. بدیهی است شرکتهایی که بدهی کمتری دارند نسبت به شرکتهایی که بدهی بیشتری دارند سود بیشتری دارند.

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
(0 Votes)

مدیر سایت

موسس و طراح وب سایت حسابداری و مالیات. با هدف ارائه خدمات مفید و لازم در زمینه آموزش حسابداری ، حسابرسی ، موارد حقوقی ، بیمه تامین اجتماعی و ... تصمیم به راه اندازی این وب سایت گرفت./

کابران حاضر در سایت

ما 15 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

logo-samandehi

آمار سایت

کاربران
24
مطالب
53
نمایش تعداد مطالب
55333

اطلاعات تماس

آدرس:
 شهرری - خیابان صمدی

کوچه شهید حسنی

پلاک ۴۲ واحد ۴ 

تلفن:

۰۲۱۵۵۹۲۶۹۴۴
۹۸-۰۹۱۰۰۱۶۱۱۵۰+

ایمیل:
accandtax.ir@gmail.com