شهرری - خیابان صمدی +۹۸۹۱۰۰۱۶۱۱۵۰ +۹۸۹۱۲۸۱۱۰۴۶۲ accandtax.ir@gmail.com شنبه تا پنجشنبه: ۹صبح تا ۱۸عصر

متون حسابداری

نمایش تمام مطالب درسی در قالب متن ، پاورپوینت و ویدیو

تئوری حسابداری - دکتر رضا شباهنگ - فصل5

خلاصه مختصر و مفید از فصل سوم کتاب تئوری حسابداری نوشته دکتر رضا شباهنگ.

 

چارچوب نظری:

 

  • چارچوب نظری هیأت استانداردهای حسابداری مالی شامل سیستم هم آهنگی از هدفهای مرتبط با یکدیگر و همچنین مفاهیم بنیادی است که میتواند به استانداردهای نا متناقضی منتهی شود که ماهیت کارکرد و حدود حسابداری مالی و صورتهای مالی را توصیه کند. بنابراین ، چارچوب نظری کوششی در راستای فراهم کردن ساختار جامع تئوریک برای حسابداری مالی محسوب می شود.

  • چارچوب نظری شامل هفت بخش است که در فاصله سالهای 1978و 2000 میلادی انتشار یافته است. هر یک از این هفت بخش با عنوان “بیانیه مفاهیم حسابداری مالی “مورد اشاره قرار گرفته است که به ترتیب تاریخ انتشار تشریح می شود. این بیانیه ها به شرح زیر می باشند.

 

بیانیه شماره یک:

 

بیانیه شماره یک ( 1#SFACS ) هدفهای گزارشگری مالی واحدهای انتفاعی رامورد توجه قرار می دهد . مقصد کلی گزارشگری مالی . فراهم کردن اطلاعاتی است که به تصمیم گیریهای مفید تجاری و اقتصادی بیانجامد . بیانیه شماره یک . کلاً مبتنی برگزارش کمیته  Trueblood  می باشد با این تفاوت که برخی از قضاوتهای ارزشی ضروری نیز به آن اضافه شده است . این بیانیه ادامه دهنده دیدگاه تاکید بر استفاده کنندگان اطلاعات مالی محسوب می شود . اگرچه تنوع استفاده کنندگان برون سازمانی ، در این بیانیه نیز تایید می شود اما یک ویژگی مشترک . برای تمامی استفاده کنندگان مزبورتعریف شده است . این ویژگی مشترک . علاقه تمامی آنان به پیش بینی مبلغ ، زمان بندی و ابهامات مربوط به گردش آتی وجوه نقد واحد انتفاعی است . اگرچه ارائه صورتهای مالی کلی برای تمامی استفاده کنندگان . در بیانیه شماره یک نیز تایید شده است اما از میان تمامی استفاده کنندگان ، سرمایه گذاران ، اعتباردهندگان و مشاوران آنان بطور مشخص مورد توجه قرارگرفته اند .

 

 

------------------------------------------------------------------------------

برای دانلود فایل کامل برروی لینک زیر کلیک کنید

دانلـــــــــــــــود

نظرات (0)

هیچ نظری در اینجا وجود ندارد

نظر خود را اضافه کنید.

  1. ارسال نظر بعنوان یک مهمان ثبت نام یا ورود به حساب کاربری خود.
پیوست ها (0 / 3)
مکان خود را به اشتراک بگذارید
(1 Vote)

مهدی لطفعلیان

کارشناس ارشد حسابداری و مشاور در امور را اندازی و استقرار سیستم های مکانیزه حسابداری ، پیاده سازی سیستم حسابداری مدیریت ، آموزش حسابداری (مکانیزه و تئوری) ، رسیدگی به پرونده های مالیاتی.

کابران حاضر در سایت

ما 9 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

logo-samandehi

آمار سایت

کاربران
26
مطالب
53
نمایش تعداد مطالب
64486

اطلاعات تماس

آدرس:
 شهرری - خیابان صمدی

کوچه شهید حسنی

پلاک ۴۲ واحد ۴ 

تلفن:

۰۲۱۵۵۹۲۶۹۴۴
۹۸-۰۹۱۰۰۱۶۱۱۵۰+

ایمیل:
accandtax.ir@gmail.com